02 Januari 2010

Apa Cerita Persiapan Sekolah Haziq part 1

Mggu ni minggu yg agak sbok buat Haziq sbb haziq dah nk masuk tahun 1. Smua persiapan dh dibuat dari awal lagi..skolah agamanya pon dah beresss....jd aku n wife aku pon sediakan apa2 yang patut...ni baru jer seorang anak...makk oiii...banyak yg kna sediakan...mcm mana lh klau 10 org anak ye ...seperti yg dirancangkan......hihihi..larat ker mama oiiii...............


Baju yg telah digosok oleh mama.....macacehh.....

Aku kna tulis nama setiap barang Haziq, sbb pengalaman aku mengajar skolah rendah dlu...budak thn 1 ni klau barang dia hilang, pening ckgu nk cari klau x de nama... ckgu jugakkk......


Ban 10....hahaha...tau tak..budak2 skrang dh pndai pilih sndiri, dlu aku guna getah gelang jer utk ikat pensel..pndai gak...msuk unvrsti gak....mmmm..prubahan zaman...

kasut gak kna tulis nama..aku nk cari kasut jenis BM 2000 tp dh tak ada, klau ko org nk tau kan, masa aku skolah dlu sapa yg pakai kasut tu, msti dia anak ckgu sbb mahal...skrg ni dh x ada...


Beg juga diletak nama, masa aku skolah guna beg Ajinamoto jer (skolah agama) dan beg kain yg warna hijau (skolah rendah), ada pernah nampak tak? , bli kat kdai Alai 30 sen je beg ajinamoto tu, murah tp skrg aku dh x jmpa beg tu...agaknya syarikat Jepon dh bengkrap kot....

Makk oiii....sluar pon kna tulis..hahaha...masalahnya bila ada klas PJK bila bdak2 salin pakaian, bnyak yg tertukar...jadi aku dh pesan kat Haziq klu x pasti yg mna satu, kena tgk tmpat papa tulis ni...pahammm... (baik papa).............


nak senangkan cerita selagi barang tu barang haziq aku akan tuliskan nama dia...haha..layan je laa.. mahal wooo aku blikan barang2 anak aku ni...bkan nak sombong tp dgn harapan anak aku ni selesa bila belajar nanti..........Insya Allah..

Hanya baju ni jer yg tinggal utk esok gi skolah (orentasi) sbb yg dua lg tu aku hntar kdai nk jahit lencana..tup...tup..msa aku nk ambk kdai tu tutup lah plakk...ciss...nasib baik ada satu lg....

sluar yg tlah siap di repairr...tlah sdia utk di pakai....

Pakaian skolah agama pon dah ready...........


baju rumah sukan dan PJK...tetiba teringat kisah dlu2..aku yg design baju rumah sukan skolah ni...tp dlu siap topi....lagi satu lagu skolah ni pon aku, Zol, Othman and Saniman yg buat lirik. Bila anak aku nyanyi lagu skolah tu.. rasa bangga jgak sbb hasil tangan aku masih digunakan smpai skrang...hihi....tp tu dlulh kisah lama, bnyak kisah aku kat skolah lama aku ni....


buku2 haziq .......haaaaa...lencana skolah ni ramai yg tak tau sapa yg buat..Saniman yg mencipta lencana ni ...smua pengasas skolah ni ramai yg dah pndah skolah lain.
kasut sekolah haziq aku bli 3 pasang wooo...harap2nya cukup...

anak mak mertua aku tgh gosokkan baju haziq ......hihihihi


2 ulasan:

  1. mana ada lagi kasut BM2000 bang...skg pun dah taun 2010....ermm...sendiri ingat la.

    BalasPadam
  2. aduuhh.. stress nya tengok persiapan sume ni. kitaorg pun baru nak masukkan anak ke tahun 1.. x abis shopping lagi!

    BalasPadam