07 Januari 2010

Apa Cerita Persiapan Sekolah Haziq part 2

Ehemmmmm.....minggu ni Haziq dh skolah..maka aku n anak mak mertua aku pon trpaksa menyebokkan diri utk uruskan persekolahan Haziq. Smua buku aku sampul n bagi nama spaya snag nnti....jom......


Mcm2 buku bdak2 skrg ni...aku pon x pham arrr apa yg dia org nk dgn buku yg ada ni..bg aku kecemerlangan seseorg mesti berdasarkan Jasmani, Emosi, Rohani, Intelek dan Sosialnya. Tp skrg aku lihat ramai ibubapa hnya tertumpu pd intelek shaja, diaorg ni tahu trikut2 jer......


Buku skolah agama pon bleh tahan bnyaknya...msa aku dlu kitab nipis2 jer..jrang beli terpaksa guna kitab trun temurun...asik dpt yg buruk jer...nilah keburukan anak bongsu......membazir beli lg katanya.........mmmmmmmmmm....


Hari pertama Haziq nk g skolah Sabtu (2.1.2010) krna ada orentasi tahun 1. Pagi2 lg dh kjutkan papa n mama dia bangun, mcm tak sabar2 ngan pakaian serba barunya tu...yelah......peacee....


Hehehe...x ramai org lagi. Aku trpaksa daftar awal sbb kat skolah aku pon ada pendaftaran pelajar Tingkatan 1, haziq antara yg terawal dtg. Trpaksa buat mcm ni sbb nk uruskan anak org plak, nasib wife aku x keja, blehlah uruskan Haziq...nilah namanya cikgu ye.....



Haziq didlm klas, aku difahamkan gmbar ini di ambil secara 'curi' sbb nk buat knangan hari pertama skolah...pandai mama.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan