30 Disember 2009

Apa Cerita Rumah Kampung

Dah lebih 13 thn aku tinggalkan kg...lpas SPM jer trus smbg blajar. Memang x jangka aku smbung, krana aku x blajar pon. sebok main motor jerr....Aku mula guna motor RXZ aku masa aku tingkatan 2...wah2...ramai awek tuu...jual mahal sikit masa tu..hihihih...bnyak knangan kt rumah nie.....jom



Nilah rumah kluarga aku..dlu masuk jer bln puasa aku n emak aku sbok lap dinding luar dalam satu rumah tu bebbb...puasa tetap puasa....mak aku memang dah pajak aku awal2...tp ada upah tu....tempayan kat tepi tu dah berpuluh tahun umurnya. Masa kecik2 aku slalu mndi kat situ...korang rasa mcm mna keadaan aku masa tu ekkk.....lu pikir lh sendiri........



papa.....masuklah dalam dah gerimis ni.....



Rumah ni sjarahnya arwah bapak aku n adik bradik dia yg buat, angkat kayu guna basikal 'jaguar'. Dlu rumah ni cat minyak hitam jer...gelap wooooo...klau masuk maghrib jer mcm tgh malam...lebih2 lg klu hujan, bunyi katak melalak......boring arrr....



Ni pokok kelapa yg aku tanam sblom aku kawin. banyak tu buahnya...buah klapa ehhh bukan tut...tut......Bumbung hijau tu surau. Rumah aku ni sblah surau..dekat jer..dlu klau aku x g surau bila azan jer..arwah bapak aku membebal...hari2 kalau dgar azan hati tu boleh lembut, tulah untungnya rumah sblah surau......


Pokok Orked kesayangan mak aku..tenang bila tgk pokok ni........

1 ulasan:

  1. abang rindu mak ehhh...:)...tpkan air kelapa tu sedap kan???rasanya kita jek yg makan kelapa tu kan bila balik kg....hehehe

    BalasPadam